سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امام صادق علیه السلام این دعا را به من داد : «سپاس خدایی را که صاحب حمد است و شایسته و نهایت [عبدالرحمان بن سیابه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :3
بازدید دیروز :1
کل بازدید :41667
تعداد کل یاداشته ها : 35
103/2/11
12:13 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مهسا قاسم پور[0]

خبر مایه

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/artography56/458567819345b6177b1aacc53dd41fb9.png

تا به حال تلاش کرده اید که در تصاویر و عکس های خود را با استفاده از فتوشاپ ویرایش یا تغییر ایجاد کنید؟ اگر قصد انتخاب کردن بخشی از تصاویر را داشته باشید متوجه می شوید که سخت ترین بخش کار همین select کردن سوژه است.

در نسخه جدید نرم افزار فتوشاپ شاهد ابزار جدید هوش مصنوعی به نام «Object Selection» هستیم که واقعا انتخاب یک سوژه یا شی در هر تصویری را فوق‌العاده راحت و سریع کرده است. این ابزار در کنار ابزارهای select معروف دیگری مانند magic wand و quick selection عرضه شده و به صورت مستطیلی عمل می کند.

تمام کاری که شما باید برای انتخاب یک سوژه در عکس انجام دهید؛ قرار دادن آن سوژه در مستطیل ابزار Object Selection تا فتوشاپ به طور خودکار و با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل تصاویر آن چیزی که می‌خواهید جداسازی کنید را انتخاب کند.

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/artography56/66d6adc4d0a1b582f185cb875f9827e4.jpg

به طور مثال، می‌توانید یک نفر را از میان تصاویر دوستان خود انتخاب یا فردی یا سوژه هایی که دوست ندارید را از عکسی حذف کنید. همچنین با بزرگ نمایی بر روی تصاویر، می‌توانید شاهکارهای هنری دیگری هم ایجاد کنید.

پیشرفت هوش مصنوعی ادوبی

این ابزار تنها برای حذف سوژه‌ها از تصویر نیست و می‌توانید با کمک آن سوژه‌های جدیدی به تصویر اضافه کنید. مثلا، بشقاب‌ها، وسایل و غذاهای جدیدی به تصویر اضافه کنید یا با ابزارهای Select و Mask روی فضاهای کاری، لبه‌های پروژه‌ها و برخی ماسک‌ها کار کنید.

البته، این ابزار هرگز کامل نیست ولی هنگامی که بخواهید روی موضوع‌های پیچیده کار کنید یا بخواهید یک شی را در تصویری شلوغ و چند لایه انتخاب کنید؛ ابزار Object Selection باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/artography56/703a0b25a42566ccad7a1979b1e260cc.jpg

شرکت ادوبی در حال توسعه ابزارهای هوش مصنوعی خود در نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ است و مطمئن باشید در آینده سیستم ها و کاربرد های بیشتری از آن را خواهیم دید. همین‌طور، دقت و کیفیت این ابزارها به مرور زمان بهتر می‌شود.

این ابزارها اگرچه ویرایش تصاویر را برای کاربران مبتدی آسان‌تر می‌کنند ولی شاید باعث رنجش خاطر کاربران حرفه‌ای فتوشاپ شود. روزگاری نه چندان دور، انتخاب یک سوژه در عکس تکنیکی بود که باید برای یادگیری آن چندین جلسه آموزش می‌دیدید و به نوعی یکی از مهمترین توانایی های یک ویراشگر حرفه ای به حساب می آمد.


98/8/14::: 8:29 ع
نظر()